زنها به خواب بیشتری نیاز دارند تا مردها
نوشته شده توسط : امیر اصغری

استراحت شبانه برای حفظ سلامت جسمی و عاطفی شما بسیار مهم است و باید برای بهبود عملکرد مغز در هر شبانه روز حتما ۸ ساعت خواب کافی را داشته باشید. در حقیقت یکی از عملکردهای اصلی خواب خوب شبانه این است که بتواند مغز را دوباره ترمیم کند و قوی تر از قبل به کار ادامه دهد. این امر برای همه یکسان است ولی خانمها نیاز به خواب بیشتری نسبت به مردها دارند. چون به نسبت مردان نیاز بیشتر به استفاده از مغز خود دارند. در ادامه برای شما میگوییم که چرا زنها به خواب بیشتری نیاز دارند تا مردها همراه ما باشید.

یکی از عضوهای حیاتی بدن ما مغز است که باید به آن بیشتر از بقیه عضوهای بدن توجه کرد. همانطور که بدن ما نیاز به ورزش و پس از ورزش استراحت دارد مغز ما هم به همین گونه برای ترمیم خود نیاز به خواب دارد تا بتواند عملکرده بهتری داشته باشد. از این رو ورزش دادن به مغز همان تفکر میشود که برای همه افراد به گونه‌ای وجود دارد، اما مطالعات نشان داده که خانمها بیشتر از آقایان به فکر فرو میروند و از مغز خود بیشتر از مردها کار میکشند.

زنها به خواب بیشتری نیاز دارند تا مردها

 

صفحه اینستاگرام هرزمان را دنبال کنید | بازدید از صفحه

خانم ها چقدر بیشتر از اقایان نیاز به خواب دارند

اینکه زنها و مردها از لحاظ جسمی با هم تفاوتهای بسیاری دارند را همه میدانند از این رو باید در بعضی کارهای یومیه نیز تفاوتهایی با هم داشته باشند. طبق تحقیاتی که صورت گرفته در دانشگاه های معتبر دنیا نظیر دانشگاه لافبرو انگلیس و چندین پزشک برجسته بانوان ، زنها به خواب بیشتری نیاز دارند تا مردها یکی از دلایل این نظریه این است که خانمها ذهن پیچیده تری نسبت به مردها دارند و باید به مراتب بیشتر از مردها بخوابند. مدت زمانی که برای خواب بیشتر خانمها در نظر گرفته شده از ۲۰ دقیقه تا ۳۰ دقیقه است که میتواند برای هر خانمی متفاوت باشد.

 

چند دلیل برای اینکه زنها به خواب بیشتری نیاز دارند تا مردها

زنها برای داشتن زندگی راحت و بهتر کنار آمدن با مشکلات نیاز دارند تا کمی بیشتر از مردها استراحت کنند و برای این کار هم دلایل قانع کننده ای دارند که در انجا چند دلیل آن را با هم بررسی میکنیم.

۱- خانم ها برنامه شلوغ‌تری نسبت به آقایان دارند

از آنجایی که خانمها وظیفه مدیریت خانه را به دوش دارند به مراتب برنامه های شلوغتری نسبت به آقایان دارند. باید توجه داشت که خانمها در یک روز و از صبح زود باید به فکر صبحانه ، آماده کردن وسایل برای مرد ها ، مراقبت از بچها ، تهیه لوازم مورد نیاز منزل ، نظافت خانه و تهیه غذا برای خانواده و … را بر عهده دارند. از این رو بیشتر از مغز و فکر خود کار میکشند و انجام چندین کار در روز با هم میتواند خانمها را از نظر مغزی کمی خسته کند و در نیاز بیشتری به استراحت دارند. و این مسئله به خانمها کمک میکند تا ذهنی قوی تر از آقایان داشته باشند و در بحران ها نسبت به آقایان عملکرد مناسب تری داشته باشند.

علت شلوغی سر خانمها

۲- تغییرات هرمونی در خانمها

عادت های ماهانه میتواند تاثیر بسزایی در تغییرات داخلی خانم ها انجام بدهد و میتواند ناراحتی جسمی ، روحی و درد را به همراه داشته باشد. از طرفی خانها بیشتر در معرض اضطراب ، استرس و افسردگی هستند که برای همین باید بیشتر از مردها استراحت کنند و خواب بیشتری داشته باشند.

۳- قدرت بدنی خانمها

این برای همه آشکار است که خانم ها از آقایان از لحاظ قدرت بدنی ضعیف تر هستند و بیشتر کاری که مردا میتواند به سادگی انجام بدن برای خانم ها بسیار عذاب آور است. خانم ها نسبت به مردها زود تر خسته میشوند و نیاز به استراحت دارند.

۴- کمبود خواب و تاثیر بر افزایش وزن

کاهش خواب باعث افزایش اشتها میشود. خانم ها بیشتر از مردان در معرض استرس و اضطراب قرار دارند به خصوص که در مواردی که خانمها خواب و استراحت منظمی نداشته باشند و همین امر باعث میشود تا بدن خانم ها هرمونهایی از قبیل کورتیزول ترشح کند که باعث میشود اشتها در خانها افزایش پیدا کند.

۵- زنها بیشتر از مردها فکر میکنند

زنها همیشه هم به خود فکر میکنند هم به خانواده از این رو بسیار بیشتر از مردها به فکر فرو میروند. همچنین زنها به یکباره مقدار زیادی کار انجام میدهند و از مغز خود بیشتر از مردها کار میکشند و مردها فقط در محیط کار مشغول فکر کردن هستند و به راحتی میتوانند با بعضی از موضوعات کنار بیایند ولی خانمها نمیتوانند از بعضی مسائل به راحتی رد شوند و همین باعث میشود که افکاری به ذهن آنها بیاید که شاید اصلا قرار نیست که اتفاق بیافتد.

زنها به خواب بیشتری نیاز دارند تا مردها

۶- جلوگیری از اعصاب خورد

برای زنها کم خوابی میتواند بسیار مضر باشد و حالتهایی از پریشانی و افسردگی به همراه داشته باشد که این امر میتواند برای مردها نباشد و حتی کم خوابی بتواند واکنش بر عکس خانمها از خود نشان بدهد از این رو حتما پیشنهاد میشود که حتما خانمها ۲۰ دقیقه بیشتر از آقایان بخوابند.

 

بیشتر بخوانید و لذت ببرید | پیدا کردن هدف در زندگی

هرچه در طول روز از ذهنتان کار بکشید قسمتهای بیشتری از مغزتان را درگیر میکنید و این عمل نیاز دارد تا بهتر بازسازی شود و بازسازی مغز با بیشتر خوابیدن تکمیل میشود. البته ناگفته نماند که منظور از بیشتر خوابیدن همان ۲۰ تا ۳۰ دقیقه میباشد نه کل روز را برای بازسازی مغزتان به خواب فرو بروید

بیشتر مردم فکر میکنند که به ۸ ساعت خواب شبانه نیاز دارند ولی اینطور نیست. بستگی به بدن شما دارد کسانی هستند که با ۷ ساعت خواب شبانه یا حتی کمتر میتوانند مانند سایر افراد سرحال باشند و همان راندمان کاری را داشته باشند. شما میتوانید برای بهتر شدن عملکردتان در طول روز هم چرت سبک بزنید تا بهتر بتوانید از مغزتان استفاده کنید.

خواب زنها

نتیجه گیری

زنها به خواب بیشتری نیاز دارند تا مردها به دلایلی که برای شما گفته شد. شما هم برای اینکه زندگی بهتری داشته باشید حتما استراحت به موقع و کاملی داشته باشید چون همانطور که بعد از تمرین ورزشی بدن ما نیاز به استراحت دارد مغز ما هم نیاز دارد تا کمی استراحت کند تا بهتر از قبل شود. ذهن هر فردی میتواند بسیار قدرتمند عمل کنید و این فقط به خود شخص بستگی دارد که چطور از مغز خود استفاده کند.

با تشکر از همراهی شما عزیزان

وبسایت هرزمان

 

این مطلب تهیه شده از بروزترین مقالات میباشد و نظر متخصصین را به همراه دارد. اما نمیتوان از آن به عنوان درمان یا جایگزینی درمان استفاده کرد. هر کس به طور شخصی عادت هایی دارد ، از این رو به شما پیشنهاد میکنیم قبل از اقدام حتما با پزشک خود مشورت کنید.





:: برچسب‌ها: چرا باید زنان بیش از مردان بخوابند ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: